Karta zaměstnance

Iveta Valentová

Mgr. Iveta Valentová, Ph.D.

poradkyně rané péče

valentova@jan-olomouc.cz
+420 774 677 604

JAN doprovodná ilustrace k detailu kontaktu

Vzdělávání

  • Základní výcvik ve videotréninku interakcí – Modul I a II / 250 hod.
  • Vývojové proměny, kurz dramaterapie / 52 hod.
  • Základní výcvik Mediace, Asociace mediátorů ČR / 36 hod.
  • Specifika rodinné mediace, Asociace mediátorů ČR / 24 hod.
  • Standardy kvality chráněného bydlení – využití v praxi / 36 hod.
  • Standardy kvality sociálních služeb v praxi, Proutek / 24 hod.
  • Workshopy k sebehodnocení naplňování SQSS a sebehodnocení úrovně zavedení SQSS, Proutek / 24 hod.
  • Vedení rozhovoru s uživatelem, PhDr. Leona Němcová a PhDr. Jan Svoboda / 16 hod.
  • Sebereflexe jako základ pro změnu, PhDr. Jan Svoboda / 8 hod.
  • Problematika komunikace u osob s PAS, PhDr. K. Thorová, Ph.D. a Bc. J. Kouřil / 12 hod.
  • Rhythmic Movement Training International – Modul I a II, Mgr. Lucie Hellerová, Gill Brooksmith / 21 hod.
  • Rhythmic Movement Training International – Face the fear, Mgr. Lucie Hellerová, Gill Brooksmith / 14 hod.
  • HANDLE kurz 1. stupně – Úvod do HANDLE přístupu, Mgr. Jana a Paul Baptie / 6 hod.
  • HANDLE kurz 2. stupně, Mgr. Jana a Paul Baptie / 12 hod.
  • Stáž PlaySi – senzorická integrace / 8 hod.
  • DIR-Floortime – Modul I a II, Mgr. Zuzana Camm, MA, UKCP, reg. ICDL cert. / 12 hod.
  • Praktické použití ABA v hlavním vzdělávacím proudu MŠ a ZŠ, spec. MŠ a ZŠ , Mgr. Dita Chapman, BCBA / 2 hod.
  • Výuka sociálních a skupinových instrukcí, Mgr. Dita Chapman, BCBA / 2 hod.
  • Hodnocení míry potřebné podpory – Quip / 8 hod.
  • Tvorba multisenzorického prostředí (snoezelen), Zřetel s.r.o. / 8 hod.
  • MANIPULACE a jednání s manipulativními osobami, Mgr. Facová, MUDr. PhDr. Orel / 8 hod.

O Ivetě

Vystudovala jsem pedagogickou fakultu UP v Olomouci, obor speciální pedagogika – matematika. Pracovala jsem dříve s dětmi a dospělými primárně s mentálním postižením v občanském sdružení SPOLU Olomouc. Ale první dítě, kterému jsem ve SPOLU poskytovala podporu, byl kluk s autismem. Kontakt s jeho celou rodinou byl pro mě cennou zkušeností pro porozumění jejich přáním a potřebám. Co mi tato příležitost poskytla? Možnost zastavit se v našem rychlém a následně často chaotickém životě, honbě za úspěchem a výkonem a „jen“ vnímat a ladit se na toho „slabšího“ dle preferovaných hodnot naší pomýlené společnosti.

Když jsem se z Olomouce přestěhovala do Mohelnice a po mateřské dovolené jsem získala několik dalších profesních zkušeností v rámci projektů realizovaných pedagogickou fakultou zaměřených na podporu společného vzdělávání a podporu práce asistentů pedagoga. Nové zkušenosti jsem získala i v pracovní pozici sociálního pracovníka městského úřadu, veřejného opatrovníka a kurátora pro dospělé. 

Pro moji nejčerstvější profesní dráhu se stal významně určující výcvik ve videotréninku interakcí (VTI), který obohatil můj profesní i osobní život téměř ve všech směrech. Výsledky spolupráce metodou VTI považuji pro rodiče, sociální či pedagogické pracovníky za nejefektivnější, se kterými jsem se v praxi setkala.

Propojení mé první pracovní zkušenosti (kontakt s dítětem s autismem) a přání využívat aktivně práci s videozáznamem a tréninkem komunikačních dovedností mě přivedlo do organizace JAN, která hledá a vítá nové možnosti, jak zvyšovat kvalitu života dětí a dospělých s poruchami autistického spektra a jejich rodin.